Skuteczna reklama
na przykładzie sklepu z artykułami oświetleniowymi
Bez reklamy nie można liczyć na porządne zyski.
Wiedzą o tym również właściciele sklepów specjalistycznych, w przypadku których poszukiwanie klientów może być jeszcze bardziej skomplikowane ze względu na zawężoną grupę docelową.
Taki problem mają także często sprzedawcy artykułów oświetleniowych LED – nowoczesna technologia broni się sama, a także zyskuje coraz większą popularność, jednak wybicie się spośród konkurencyjnych firm powoduje niemałe problemy.
Z jakich metod marketingowych można skorzystać, aby uzyskać optymalne wyniki bez nadmiernych kosztów?
Na początek warto rozdzielić następujące kwestie – prowadzenie sklepu tylko internetowego oraz prowadzenie sklepu stacjonarnego lub stacjonarnego zajmującego się także internetową sprzedażą.
Jak wspomina Pan Jerzy Piernik, właściciel sklepu pureled – sklepy online powinny skupić się głównie na marketingu internetowym, natomiast sklepy stacjonarne powinny wykorzystać szerszą gamę technik marketingowych, na przykład reklamę zewnętrzną, reklamę w prasie, w lokalnej telewizji, a także metody marketingu internetowego, które praktycznie są uniwersalne.
Warto wybrać agencję reklamową czy interaktywną (skupioną na e-marketingu), która będzie mogła przygotować kompleksową strategię marketingową, a następnie ją wdrożyć.