Depozycjonowanie jako metoda PR w internecie

 

Aktualnie coraz więcej firm kładzie nacisk na dobry PR, czyli kontakty z otoczeniem. Dzięki odpowiedniemu kształtowaniu Public Relations firmy mogą wpłynąć na swój wizerunek oraz akceptację powadzonych przez siebie działań. Teraz do PR wykorzystuje się również Internet, a w ramach e-PR często jest to depozycjonowanie.

Na czym polega depozycjonowanie?

Zadaniem depozycjonowania prowadzenie takich działań, których celem jest zmniejszenie pozycji i tym samym widoczności niekorzystnych dla danej firmy stron internetowych – dotyczy to w szczególności stron zawierających negatywne opinie.

 

Dzięki starannie dobranym i prowadzonym działaniom depozycjonowanie może dać naprawdę świetne wyniki – obniżyć pozycję niepochlebnych informacji, co powoduje, że nie trafiają one do tak dużej liczby internautów, co w efekcie wpływa na wizerunek firmy.

 

Naturalnie, jednocześnie rekomenduje się także prowadzenie innych działań e-PR, między innymi pomocne jest aktywnie prowadzone konto na portalu społecznościowym, blog firmowy, marketing wirusowy czy mailingi i konferencje pasowe online.

 

Jak prowadzić depozycjonowanie?

Obecnie depozycjonowanie prowadzone jest przez kompetentne agencje, które mają w tej dziedzinie doświadczenie i dysponują odpowiednimi narzędziami. Warto jednak pamiętać o tym, że depozycjonowanie jest droższe od pozycjonowania. Niemniej wiele firm decyduje się bez wahania na takie zlecenia, ponieważ utracone zyski z tytułu negatywnych opinii online są w dłuższej perspektywie znacznie wyższe od kosztów depozycjonowania.

Depozycjonowanie jako działanie PR